Latest News

Tuesday 23 December 2014

DATUK TAWFIQ TUKANG JUAL MARUAH SABAH?

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) Semangat sang pengganas kan ado Oleh FB Page Tulun Sabah (screenshot)

TUNTUTAN baik dalam berorganisasi mahupun dalam agama dengan menghormati pemimpin merupakan satu kewajiban.

Mereka yang tidak mempunyai sifat menghormati pemimpin mereka adalah sama seperti sifat iblis yang senantiasa berdolak-dalik, penuh prasangka buruk, penuh penipuan, hipokrit, derhaka, tidak jujur, tidak amanah dan bermacam-macam lagi.

Apabila sifat menghormati pemimpin tiada dalam jiwa seorang pemimpin lain, MAKA sifat seseorang itu lebih rendah berbanding binatang kerana binatang pun tahu tuan mereka.

Tawfiq semasa berucap pada Perhimpunan Agung Umno baru-baru ini, mengatakan bahawa Sabah akan senantiasa berdiri teguh di belakang Perdana Menteri. Ini kerana YAB Dato' Seri Najib Razak adalah Presiden UMNO. UMNO adalah tulang belakang kerajaan di peringkat Pusat dan juga di negeri Sabah.

Siapapun dalam kedudukan Tawfiq yang menjadi wakil Sabah akan berkata demikian kerana beliau membawa semua aspirasi penyokong, ahli dan pemimpin UMNO Sabah termasuk inspirasi dirinya sendiri.

Mereka yang mendakwa Ketua Bahagian Umno Tawau itu menjual bangsanya adalah mereka-mereka yang tidak mengerti apa itu perjuangan dalam sesuatu organisasi. Patutlah mereka-mereka itu tidak mendapat sokongan daripada rakyat kerana hanya  asyik bermain dengan "anu" sendiri. Syok sendiri! Bagaikan monyet bermain dengan ekornya!
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook