Latest News

Monday 8 December 2014

DIA ORANG GILA! (ENCIK LUKE JAMES STEPHENS BIAJIN)

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) Mp Kota Belud macam MABUK... oleh FB Luke James Stephens Biajin (screenshot)
(ii) UMNO mau tanya ni Sabahan... oleh FB Page 1 Suara Sabah (screenshot)

PEMILIK FACEBOOK yang mengguna nama LUKE JAMES STEPHENS BIAJIN adalah seorang pengguna laman buku yang sepanjang masa memberi kenyataan dan komentator di laman tersebut adalah langsung tidak menggunakan sebarang fakta, melainkan yang jelas-jelas putih pun sebagai hitam. 

Pemilik facebook tersebut, memberi komen dengan memperbodoh dirinya sendiri sehingga tidak tahu lagi membezakan mana satu kaca dan mana satu intan. Atau yang mana satu batu dan mana satu berlian.

Melalui komennya, berkaitan kenyataan akhbar Setiausaha BN Sabah, Dato Rahman Dahalan berkaitan laporan RCI yang mengatakan komen Rahman itu, bagaikan komen orang mabuk; menunjukkan bahawa DIA langsung tidak faham apa yang dinyatakan oleh MP Kota Belud merangkap Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan Persekutuan.

Dengar sini and SILA BACA!

Rahman dalam kenyataan beliau hanya memberi senario, jika seseorang itu berada pada satu negeri atau negara selama 40 tahun, perkara pertama adalah apakah negeri/negara yang diduduki itu memberi kerakyatan agar dapat berasimilasi dan kemudiannya menjadi warga pembayar cukai demi kemajuan negeri/negara.

Memberi kerakyatan warganegara pada warga asing oleh negeri/negara adalah berlaku di seluruh dunia asalkan memenuhi pensyaratan yang berkuatkuasa dalam sesebuah negeri atau negara tersebut.

Tiada yang pelik berkaitan kenyataan Rahman itu. Yang pelik adalah komen pemilik Facebook tersebut.

Rakyat Sabah secara umumnya, bukanlah bertingkah laku seperti "Luke" ini, melainkan tindakan dan cara dia ini, adalah tingkah laku "red beans" cybertrooper DAP.
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook