Latest News

Wednesday 3 December 2014

Geoterma Tawau Sabah

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) Tapak loji janakuasa jadi pembalakan haram,... oleh Web Roket Kini (screenshot1) (screenshot2)

WONG Teck memang pengacau! Dialah yang menganggu Lynas di Pahang. Dia juga berkempen menentang projek Lynas tanpa usul periksa apa itu Projek Lynas. Dia menolak sebarang penjelasan berkaitan projek. Akan tetapi mengaku tahu segalanya, sedangkan semua itu karut!

Demikian juga dakwaannya terhadap penebangan kayu balak di lokasi Geoterma Tawau; mendakwa bahawa di lokasi itu berlaku penebangan kayu balak secara haram. Sedangkan Jabatan Hutan telah memantau lokasi itu serta memberi kebenaran memotong kayu yang berada di lokasi projek Geoterma Green Energy (TGE) Tawau.

Adalah tidak masuk akal melaksanakan satu projek; di mana tapaknya tidak disediakan. Inilah masalahnya, seseorang yang bernama Wong Teck! Hanya tahu membantah akan tetapi, tidak tahu memberi jalan bagaimana sesuatu projek itu dapat dijalankan.

Selain itu, Pembangkang sekarang juga mendakwa bahwa mengapa Sarawak mampu menurunkan tarif elektrik sehingga 47 peratus bermula pada 1 Januari 2015? Sebabnya Projek Hidro Murum sudah beroperasi!

Negeri Sabah melalui pimpinan Musa telahpun berusaha mencari pelbagai kaedah sebagai sumber tenaga hanya semata-mata untuk rakyat negeri ini. Tapi maklum sahajalah orang yang tidak tahu baik atau buruknya. Termakan dengan pujukan artikel-artikel pembangkang di internet. Terpulanglah! 
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook