Latest News

Tuesday 23 December 2014

MEMANGPUN PKR SABAH DALAM KRISIS

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) Nurul Izzah bengang bila Ketua Menteri Sabah dedahkan ... Oleh FB Page Perjuangan Sejati  (screenshot)

PKR Sabah tidak pernah aman senantiasa dalam krisis. Perebutan dan saling tikam-menikam adalah perkara biasa dalam parti itu. Punca semua ini adalah daripada Pemimpin Umum Parti mereka itu sendiri iaitu tidak lain tidak bukan, Anwar Ibrahim. We know Ibrahim, right?

Anwar memandang rendah kepada pemimpin asal atau lebih kanan parti itu. Oleh sebab itu, pemimpin parti yang lain antaranya seperti Dr Jeffrey Kitingan telah keluar daripada parti tersebut.

Lajim Ukin, pemimpin UMNO yang berpaling tadah dengan mudahnya dilantik sebagai Pengerusi PKR Negeri dengan mengenepikan beberapa pemimpin parti itu seperti Tamrin Zaini, Dr Roland Chia dan ramai lagi.

Minggu lalu, ADUN Inanam Dr Roland Chia melalui laman FB beliau telah mengumumkan untuk mengosongkan kerusi DUN Inanam meskipun kepastiannya adalah selepas perayaan natal.

Ramai pemimpin PKR Sabah telah mengakui bahawa melalui maklumat rahsia yang diterima mengenai konflik dalaman parti itu, Roland turut tidak bersetuju dengan pelantikan Lajim sebagai Pengerusi PKR Negeri.
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook