Latest News

Tuesday 9 December 2014

PEMIMPIN SABAH KINI MEMBELA RAKYATNYA

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) RAKYAT SABAH TDK LAGI BOLEH BERGANTUNG HARAP KEPADA PARTI2... oleh FB M Nor Sha Pawie (screenshot)

PARTI hanya sebagai pemudah cara untuk berdepan dengan pilihanraya. Parti digerakan oleh pemimpin.

Pemimpin yang cintakan negeri/negara/rakyatnya berjuang untuk kepentingan seluruh rakyat. Meskipun demikian, ada juga rakyat yang tidak suka pembelaan itu. Sebabnya, mereka-mereka itu dibela oleh orang lain. Sebagai misalan pencacai SSKM adalah belaan bakal penjajah. Doris Jones dibeli dan dijadikan kuda tunggangan penjajah.

Penyokong SSKM yang menggunakan nama panggilan di Facebook (M Nor Sha Pawie) hanya berperanan sebagai penyalak, di mana salakannyapun dia tidak mengerti!

Pada orang seperti ini, menerangkan kemajuan Sabah di bawah kerajaan BN, dimana mengandungi berbagai parti komponen, tidak akan faham dan mengerti. atas sebab dirinyapun tidak tahu apa yang perlu disalak.

Kerajaan Bn Sabah begitu pesan membangun negeri sejak mengambil alih teraju kerajaan pada tahun 1994. Kena ingat, Umno menjadi penerjau kerajaan hanya bermula pada tahun 1994.

Jika ada rakyat seperti pencacai SSKM ini, maka jangan salahkan Kerajaan BN, yang perlu disalahkan adalah kerajaan sebelumnya.

Namun, manusia boleh berubah. Menyedari kebaikan. Atas sebab itu, kini parti-parti terdahulu berganding bahu dengan Umno untuk memajukan negeri dan rakyatnya.

Rakyat terbela, jika rakyat mudah mencari nafkah untuk menyara keluarga.
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook