Latest News

Wednesday 24 December 2014

TIDAK MEWAKILI RAKYAT SABAH?

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) Pemimpin Persekutuan memperbodohkan sabah dan rakyatnya Oleh Blog Borneo Herald (screenshot1) (screenshot2)
(ii) Pemimpin Persekutuan memperbodohkan sabah dan rakyatnya Oleh Blog Sabah Sarawak Merdeka (screenshot1) (screebshot2)

SABAH mempunyai penduduk hampir 3 juta, sejumlah tepatnya adalah sebanyak 2.25 juta penduduk. Kalau seorang bercakap, bayangkan berapa peratus?

Orang tua (warga emas) yang sebaya yang bercakap ini ada puluan ribu lagi. Mengapa mereka tidak bercakap seperti mana dakwaan beliau ini?

Dakwaan beliau ini hanya berbentuk cakap-cakap iaitu kerana berlakunya pencerobohan, berlakunya kebanjiran PATI. Apakah beliau pernah terfikir bahawa Sabah ini terlalu luas? Apakah beliau ini pernah terfikir bahawa pantai Timur Sabah sahaja sejauh 1,400 kilometer? Pernah terfikirkah oleh dia bahawa sempadan antara negeri dengan jiran hanya dipisahkan oleh garis sempadan? Dan kalau di laut hanya mengambil masa 25 minit untuk sudah sampai ke negara jiran atau sebaliknya?

Pernahkah dia juga menjadi anggota keselamatan? Sehingga bercakap mewakili pasukan keselamatan? Atau adakah salah seorang anaknya menjadi anggota keselamatan? Sorry to say.. but yes... dont worry granpa we respect you...but cuma pencerahan di sini.

Dalam dunia moden ini, kerajaan terpaksa menggunakan kapal tempur yang canggih seperti Hawk atau MIG untuk mengawal perairan negara. Amerika dengan aset ketentaraan yang amat canggih di duniapun, tidak dapat mengawal keseluruhan sempadannya. Pendatang dari luar sepeti Mexico, Cuba, Afrika atau Amerika Latin masih dapat menysusup masuk ke negara itu. Apakah juga pemimpin Amerika memperbodohkan rakyatnya?

Sebagai warga emas  yang berumur 74 tahun sudah tentu dapat menunjukkan siapa di kampungnya yang bukan rakyat asal/bukan warga negara. Pernahkah beliau memberi maklumat atau melapor kepada pihak berkuasa sepanjang hidupnya? Jika belum, barangkali dia sudah angau.

Sorry to say.... its true!

Angau kerana hanya mempersoalkan rakyat beragama islam, sedangkan kaum cina yang sangat jelas bukan penduduk asal beliau tidak persoalkan?Dont be too sentiment...
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook