Latest News

Friday 16 January 2015

DAKWAAN KARUT THE VOICE OF BORNEO

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) The CM of Sabah, Musa is ultra-corrupt . He... Oleh Fb Page The VOICE of Borneo (screenshot)

JIKA Datuk Seri Musa Aman rasuah, sudah lama SPRM dah tangkap. Bagaimana pula Musa boleh jual Sabah kepada Putrajaya? Sedangkan ada 25 wakil parlimen dan ada 60 Ahli Dewan Undangan Negeri? Apakah salah seorang daripada mereka tidak membantah?

Daripada 25 ahli parlimen ada tiga (3) ahli parlimen pembangkang, sementara peringkat ADUN pula ada 12 ADUN ahli pembangkang dan sudah pasti tidak salah di antara seorangpun tidak membantah bahawa Musa menjual Sabah kepada Putrajaya.

Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI) adalah mereka-mereka yang datang menyeludup ke Sabah tanpa dokumen atau dokumen yang tamat tempoh. 

Untuk tujuan mengundi, pertama seseorang itu wajib sebagai warganegara Malaysia. Kedua, mereka memiliki kad pengenalan biru dan ketiga telah mendaftar sebagai pengundi/pemilih.

Persoalannya, pernahkah The VOICE of Borneo menangkap PATI sebagai pemilih? Dan seorangpun sudah dikira cukup. Sekiranya belum, maka dakwaan itu hanya dakwaan palsu sahaja. Yes memang betul!

Kerajaan memang sedar betul masalah PATI dan atas sebab itu tindakan tegas telah diambil dengan memburu dan menghantar pulang serta telah menubuhkan ESSCOM/ESSZONE sebagai tembok penghalang agar PATI yang dihantar pulang tidak dapat menyusup semula lagi.
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook