Latest News

Thursday 29 January 2015

Itu Jalan ALTERNATIF Untuk Kenderaan Berat!

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) GONSURAI JALANNYA BABI ENGGAN LEWAT... Oleh FB Ismaily Bungsu C (screenshot)

PEMIMPIN Pembangunan Masyarakat (PPM) Kedamaian, Saudara Daimin Sulukun memberitahu Anti Fitnah Sabah (AFS) bahawa memang wujud jalan itu di kampung tersebut seperti 'caption' tersebut. Namun, ianya hanya jalan alternatif kepada kenderaan berat, seperti traktor, jentolak dan pemotong padi yang tayar jenis berantai.

Jenis jalan seperti itu sudah tentu terdapat di kampung/desa terutama kawasan sawah yang memang kerap kelihatan kerana memang jentera sawah dilarang menggunakan jalan beraspal disebabkan tayar berantai kecuali terpaksa perlu ke luar jalan raya besar bagi menuju tempat kerja, penyelenggaraan dan sebagainya. Sometimes on the road while we're driving, we could see them! Right?

Apabila seseorang yang mengaku serba tahu namun sebenarnya tidak tahu, inilah yang berlaku seperti juga dalam laman sosial ada seseorang yang mengaku pemimpin parti pembangkang membela rakyat. Membela rakyatlah sangat!

Beremosilah konon dengan menulis mengkinzir buta dengan berkata, "tidak sanggup melintas pada jalan seperti itu" adalah kenyataan seseorang yang sebenarnya tidakpun pernah melihat keadaan dan kedudukan tempat yang sebenar.

We call them to retrieve the exact information! THE EXACT INFORMATION! Bukan main hentam kromo untuk menulis di sini setiap kali artikel AFS dibuat! Itulah baaaanyak sangat fitnah, putar belit, SPIN-SPIN dibuat di dunia maya sekarang. 

Dengar, lihat, baca, fikir dan tafsir sendiri! 
Terpulang kepada andalah menilainya...
 
Terima kasih!   
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook