Latest News

Monday 12 January 2015

JAMES LINGUNJANG SEBAHAGIAN DARIPADA PEMIMPIN SABAH TAHUN 1985-1994

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) To understand the predicament of Sabah and Sarawak... Oleh FB James Ligunjang (screenshot)

MENGAPA hanya bersuara selepas tiada kuasa? Mengapa semasa ada kuasa, tidak bersuara? Malah hanya sibuk ber'aramaiti' dan menikmati kawasan balak!

Sembilan (9) tahun Sabah menjadi miskin kerana perbuatan pemimpin Sabah yang tidak bertanggungjawab termasuk James Lingunjang.

Kini, selepas para pemimpin yang ada cuba perlahan-lahan memperbaiki kesilapan para pemimpin seperti beliau, timbul pula dakwaan kononnya Malaya yang menyebabkan Sabah miskin.

Sejak Merdeka, Sabah diperintah orang Sabah termasuk TYT. Semua jabatan dan kementerian di Sabah diketuai oleh orang Sabah. 

Kemiskinan Sabah kerana perbuatan orang/pemimpin Sabah sendiri bukannya kerana orang Malaya. Malah, orang Malaya datang menjadi tenaga pengajar supaya orang Sabah dapat menimba ilmu bersama. Orang malaya jadi askar, jadi polis, jadi doktor demi rakyat Sabah. We are same!

Malah, ada juga orang luar seperti dari Amerika, UK, India, Jerman datang ke Sabah menjadi tenaga pengajar kerana kekurangan tenaga pengajar bagi mendidik rakyat Sabah suatu ketika dulu.

Lihatlah, bagaimana kemajuan negeri di bawah Ketua Menteri kita YAB Datuk Seri Musa Aman. Jika perancangan betul, maka apa sahaja keperluan rakyat Sabah dipermudahkan termasuklah permintaan bagi penubuhan syarikat minyak untuk negeri Sabah sendiri.
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook