Latest News

Monday 19 January 2015

NEGARA DEMOKRASI

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) Umno - perlu ditumbangkan Oleh FB Luke JS Biajin (screenshot)

SETIAP parti mempunyai peluang untuk menang pada sebarang pilihanraya. Bagi pembangkang musuh utama adalah Parti Umno. Persoalan utamanya, apakah di Sabah atau di Semenanjung mereka perlu menumbangkan Umno untuk berkuasa?

Jika ada kenyataan hapuskan Umno, memang itulah matlamat si pembangkang. Akan tetapi, Umno juga dengan ahli dan penyokongnya yang ramai akan berkata, jangan sekali memberi peluang kepada mana-mana parti untuk mengalahkan Umno.  

Para ahli dan penyokong Umno akan mempertahankan parti itu selama-lamanya.

Terbukti untuk sekian kalinya pada setiap pilihanraya, rakyat menyokong kerajaan yang ditunjangi Umno dan majoriti rakyat telah berpuas hati dengan kewujudan negara. Rakyat secara keseluruhannya telah berpuas hati dengan Perjanjian Malaysia 1963 (MA63). Desakan pihak pembangkang untuk mengkaji perjanjian itu, kerajaan yang ditunjangi Umno pada setiap masa mengkajinya demi rakyat secara umum dan rakyat yang menyokongnya.

Kajian bukan bererti mesti diwar-warkan! Akan tetapi, kerajaan yang ditunjangi Umno memperhalusi dan memperbaiki setiap ketempangan apabila ianya didapati tidak disenangi oleh sebilangan rakyat. Seperti kata Datuk Seri Musa, "bagi BN, tiada masalah yang tidak boleh diselesaikan".
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook