Latest News

Friday 9 January 2015

TINDAKAN TEGAS KEPADA PENGHASUT

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) Orang kb ini buduh-buduh bah... Oleh FB Page Remove Musa Remove UMNO Sabah (screenshot)
MAJORITI rakyat negara ini mahu agar tindakan tegas diambil terhadap penghasut dan pemecah-belah rakyat. Oleh sebab itu, Akta Hasutan 1948 diperkemas dengan memasukkan dua (2) klausa berkaitan penginaan agama dan hasutan Sabah Sarawak Keluar Malaysia (SSKM).

Pada masa kini, memang sedikit sekali mereka yang terlibat dengan tindakan menghasut, di mana dunia maya dijadikan sebagai media untuk aktiviti provokasi dan menghasut.

Pihak kerajaan telah mengenal pasti pelaku-pelaku itu dan hanya menunggu masa bagi menangkap mereka dan diadili di muka pengadilan.

Berhubungan dengan kenyataan Menteri Kesahjeteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan merangkap Ahli Parlimen Kota Belud, YB Dato' Rahman Dahlan berkaitan dengan pemberian kad pengenalan kepada PATI Sabah, kenyataan itu hanya bersifat pendapat perbadi beliau kerana ianya bertentangan dengan tindakan kerajaan yang membuat keputusan memburu dan menghantar pulang semua PATI yang ada di Sabah sehinggalah Sabah sifar PATI. Ini sangat jelas!
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook