Latest News

Wednesday 25 February 2015

KISAH KAMPUNG NIATANG PITAS

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) PKR terkejut penduduk Sabah guna 'ambulan kerbau' ke hospital Oleh Web The Malaysian Insider (screenshot) (screenshot)
(ii):PKR terkejut penduduk Sabah guna 'ambulan kerbau' ke hospital Oleh Web The Malaysian Insider (screenshot)

BANJIR kadang-kadang menghalang sebarang kenderaan untuk melepasi sesuatu jalan. Bagi kisah seorang penduduk ke hospital menggunakan kerbau itu adalah bukan perkara pelik atau baharu di Sabah kerana binatang itu, selain digunakan untuk membajak sawah adalah juga sebagai binatang tunggangan. Okay all right, fine we talking about the 'ambulan kerbau' ke hospital.

Sebenarnya, banjir yang berlaku di kawasan Pitas baru-baru ini yang membuatkan banyak jalan tidak dapat dilalui kenderaan. Inilah yang berlaku di kampung Niatang, Pitas tersebut yang dalam masa sama juga terjadinya berita ambulan kerbau digunakan ke hospital itu. Pergilah sendiri dan bertanya penduduk di sana jika ini adalah fitnah.

Bagi penduduk yang berurusan adalah tidak mati akal bagi mereka menggunakan binatang peliharaan mereka sebagai alat pengangkutan.

Maklum sajalah pihak-pihak pembangkang ini suka mensensasikan sesuatu isu tanpa menyelidiki punca sebenar. Sukanya putar belit dan fitnah liar. Teruskan!
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook