Latest News

Monday 23 March 2015

DAKWAAN PROVOKASI KETUA BAHAGIAN UMNO PATI?

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) peserta forum dakwa PTI jadi ketua bahagian umno di Sabah Oleh FB Edward Stephen Edward Stephen (screenshot)
(ii) peserta forum dakwa PTI jadi ketua bahagian umno di Sabah Oleh Oleh FB Page The Future Of Sabah And Sarawak (screenshot)
(iii) Salleh Keruak minta bukti bukan warganegara jadi ahli umno... Oleh FB Luke JS Biajin (screenshot)

MOTIF kepada dakwaan, kononnya ada Ketua Bahagian Umno merupakan PATI sebenarnya sengaja ditimbulkan oleh pihak-pihak tertentu agar rakyat mencurigai Umno.

Perbuatan itu, memang disengajakan agar supaya berita seperti itu diulang cetak/siar oleh akhbar tempatan mahupun media alternatif agar berimpak negatif besar kepada Umno.

Melihat cara seorang yang hadir pada forum itu bertanya dan dengan berani menyebut bahawa Ketua Bahagian Umno itu berada di Pantai Timur. 

Ketua-Ketua Bahagian Umno Pantai Timur

Datuk Seri Musa Aman
Tan Sri Ampong Puyon
Datuk Samsudin Yahya
Datuk Bung Moktar Radin
Datuk Seri Shafie Apdal
Dato Yusof Apdal
Datuk Tawfiq Abu Bakar Titingan

Dakwaan peserta itu, seolah-olah mencurigai nama-nama pemimpin di atas.

Seharusnya, pertanyaan seperti itu tidak perlu dilayan oleh para panel pada forum itu atas sebab bagaimana cara Umno mendapatkan ahli adalah warganegara Malaysia sahaja, malah seorang yang bernama Dr. Jeffrey Gapari Kitingan turut ditolak permohonannya sebagai ahli suatu ketika dulu.

Sepatutnya, panel pada forum itu memperjelas bagaimana ketatnya Umno menerima keahlian dan bukan mencabar pertanyaan itu untuk mengemukakan bukti.

Pada zaman sekarang, boleh sahaja seseorang itu mengemukakan BUKTI akan tetapi bukti-bukti itu adalah palsu hasil rekaan semata-mata namun impaknya, 'DAMAGE IS BEEN DONE!'
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook