Latest News

Friday 12 June 2015

PENIPU ADA DI MANA-MANA TIDAK TERKECUALI DI MALAYSIA

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) rakyat sabah Kerbau dicucuk hidung Oleh Fb Page Pembongkaran Penipuan BN UMNO (screenshot)

LIHATLAH bagaimana Dr. Jeffrey bercakap walaupun dia pemegang ijazah PhD namun kenyataannya seperti seseorang yang tidak memiliki ijazah itu.

Benar juga sejauh mana pandainya seseorang, jika jarang membaca dan jarang mencari maklumat maka sudah tentu jadi bodohlah seseorang tersebut.

Penipu ada di mana-mana di dunia tidak terkecuali Malaysia. Mereka yang menggunakan dokumen palsu adalah kumpulan penipu. Kumpulan ini merupakan mereka yang sanggup membayar untuk mendapatkan dokumen palsu.

Tertangkapnya para penipu ini adalah kejayaan pasukan penguatkuasa negara. 

Kumpulan penipu mempunyai cara kerja yang rapi termasuk pemalsuan kad pengenalan dan pemalsuan itu bukan mengambarkan mendapat restu daripada kerajaan sebaliknya pemalsuan itu satu kerja sindiket yang bermatlamatkan motif kewangan.

Seseorang boleh jadi jutawan segera jika pemalsuan tidak dikesan dari awal. Pemalsuan dokumen samalah dengan penyeludupan seperti arak, rokok dan sebagainya yang masuk ke dalam negara secara haram. Bayangkan para penyeludup tersebut mampu mempunyai wang tunai sehingga RM560juta. Betapa besarnya pendapatan para penipu ini.

Habuan lumayan kepada para penipu ini nampaknya gagal dilihat oleh Dr. Jeffrey sendiri kerana dia asyik menyalahkan kerajaan seratus peratus atau mungkin tidur di rumah agamnya tanpa mencari tahu apa yang berlaku di luar rumah.
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook