Latest News

Monday 6 July 2015

FITNAH SARAWAK REPORTS TERHADAP MUSA AMAN

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) Scrutiny Centres On Tun Razak Exchange's US$3 Billion Bond Issue - 1MDB SCANDAL Oleh Web Sarawak Report (screenshot) (screenshot) (screenshot) (screenshot) (screenshot) (screenshot) (screenshot) (screenshot) (screenshot)

BAGI yang mengikuti kewujudan portal Sarawak Report, sebenarnya portal tersebut diwujudkan untuk menjatuhkan bekas Ketua Menteri Sarawak, Tun Abdul Taib Mahmud. Dengan hal itu, portal tersebut dinamakan sebagai Sarawak Report.

Apabila semua fitnah bersiri yang dilaporkan portal itu gagal menjatuhkan Taib, maka portal itu mencari mangsa lain antaranya adalah Datuk Seri Musa Aman.

Laporan fitnah bersiri dilakukan oleh portal berita yang berpangkalan di UK tersebut terhadap Musa namun masih gagal menjatuhkan beliau.

Kini, telah terbongkar pemalsuan dokumen oleh portal tersebut yang dikaitkan dengan kerjasama antara PetroSaudi dan 1MDB. 

Siri fitnah portal tersebut berkaitan 1MDB kini masih diteruskan malah turut mengaitkan Perdana Menteri.

Dalam usaha mengumpul persepsi kononnya laporan portal itu betul, kini telah bersubahat dengan Wall Street Journal (WSJ) majalah kewangan milik Yahudi Amerika dengan membuat tohmahan fitnah di mana kononnya Dato' Seri Najib Razak telah mengambil wang daripada 1MDB sejumlah RM2.6 bilion pada tahun 2013 yang lalu.
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook