Latest News

Wednesday 7 October 2015

BoPim dan BRI Itu Hanya NGO, Tajaan Individu

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i)  Tanya Abdul Rahman Dahlan Oleh FB Doris Jones (screenshot)

DUA NGO tersebut mempunyai tiada kaitan dengan mana-mana pemimpin Barisan Nasional (BN). NGO tersebut lebih condong kepada pembangkang malah sealiran dengan Doris Jones.

Mengapa Doris Jones tercabar dengan dua NGO tersebut? So this the answer! Sebabnya, pihak pemberi dana mempersoalkan keupayaan SSKM yang dia kendalikan. Maksudnya, Doris Jones akan bakal kehilangan sumber dana untuk dia meneruskan kehidupan di kota London.

Doris kini dalam kedudukan tersepit kerana pasport Malaysia yang dipegangnya tidak dapat diperbaharui oleh kerajaan Malaysia. Maka, dengan keadaan itu secara automatiknya Doris menjadi PATI di London. Dengan status sebagai PATI, ada baiknya juga kerana dia akan menyedari dan menimba pengalaman bagaimana menjadi seorang PATI seperti para PATI di Sabah.

Sebenarnya dua NGO itu, tiada apa-apa yang mempengaruhi di Sabah. Hanya pada awal tahun 2010, dua pengerak NGO tersebut mendapat nama berikutan menulis blog bagi mengutarakan perjuangannya. Namun, nampaknya pada ketika ini tindak-tanduk dua NGO itu semacam padam.

BOpim - Borneo's Plight in Malaysia Foundation
BRI - Borneo Rights International 
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook