Latest News

Tuesday 8 December 2015

Kita Berada Di Negara Demokrasi

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i)  Tiada guna pemimpin seperti ini Oleh FB Dusun Tohuri (screenshot)


DALAM sistem demokrasi, mana-mana parti pun asal berdaftar boleh menyertai sebarang pilihan raya. Demikian juga parti yang dianggotai oleh pemilik akaun facebook tersebut. 

Pembangkang seperti pemilik akaun facebook tersebut memang perlu bertindak sedemikian untuk mendapat sokongan. Namun, sokongan itu terletak kepada sokongan majoriti. 

Dalam sistem demokrasi, suara majoritilah yang menang walaupun hanya lebih satu undi!

Pemilik akaun facebook itu bebas menyatakan kepada mereka yang sealiran yakni pembangkang kepada parti kerajaan. Namun jangan lupa, penyokong kepada parti kerajaan yang majoriti memerlukan para pemimpinnya bagi meneruskan pembelaan.

Sejak sekian lama, pembangkang berusaha memburukkan para pemimpin kerajaan dengan berbagai panggilan dan fitnah. Namun, majoriti rakyat yang menyokong parti kerajaan masih bertindak waras dan akan terus menyokong para pemimpin parti kerajaan. Ini memandangkan mereka yang menyokong masih boleh mengenal pasti yang mana batu dan yang mana intan.

Parti pembangkang termasuk yang disokong oleh pemilik akaun facebook itu hanya mengatakan batu sebagi intan di mana tindakan itu merupakan penipuan semata-mata. Maka atas sebab itulah, walaupun sekian lama parti-parti pembangkang yang menyertai pilihan raya tetap saja ditolak oleh rakyat.

Parti kerajaan yang ditunjang oleh parti UMNO telah membangun di Sabah sehinggakan bajet pun semakin meningkat dan simpanan kewangan negeri terus tetap pada paras RM3 bilion.
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook