Latest News

Friday 18 March 2016

SI MONYET Pembangkang Perang Siber?

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) mau tau juga kekuatan strategi ini munyit... Oleh FB Page Remove Musa Remove Umno Sabah (screenshot)
(ii) Let's go... Oleh FB Doris Jones (screenshot)
(iii)Lets start the SHOW TIME... Oleh FB Doris Jones (screenshot)

MASALAH terbesar pembangkang ini bila melahirkan tentera siber yang berfikir macam monyet yang suka menggelar orang monyet. Sedangkan, dalam kenyataan Dato' Seri Abdul Rahman Dahlan cuma menyatakan yakin BN akan memenangi perang siber dan mengenai perang siber tersebut langsung tidak mengganggu mana-mana individu ini.

Dalam ucapan Dato' Rahman Dahlan mempersoalkan bilakah kali terakhir Pakatan Harapan keluar dengan ucapan dasar? Adakah rakyat tidak bimbang dengan pendirian mereka mengenai ekonomi, tenaga dan dasar sosial? Dan menyatakan serangan peribadi hanya menyemai kebencian dalam kalangan rakyat untuk tidak terlibat dalam politik.

Tegasnya lagi, pihak kerajaan akan mengumpul maklumat-maklumat atau fakta yang betul untuk memenangi perang siber ini. Inilah masalah pembangkang suka ambil ucapan menteri dan ulas dengan cara yang tidak betul dan tidak lengkap.

Bahayanya pembangkang ini hanya tahu menyerang pemimpin tanpa memikirkan cadangan yang sepatutnya untuk membangunkan negara dan membantu rakyat. Salah satu cara menggunakan media antarabangsa untuk memburukkan imej negara. Apabila imej negara  telah terjejas akan menyebabkan kepercayaan ekonomi pelaburan luar berkurang dan boleh menyumbang kepada krisis ekonomi. Pembangkang sanggup menghalalkan cara untuk matlamat mereka walaupun memberi kesan yang negatif kepada negara dan rakyat.

Strategik pembangkang memang dari dahulu hingga kini suka menghina, menfitnah dan putar belit mana-mana fakta yang menyebabkan pemikiran rakyat rosak disebabkan mereka. Semua perkara mahu dibangkang termasuklah perkara yang baik. Nasihat kepada rakyat, kena bezakan antara dasar kerajaan dan serangan peribadi.

Harap selepas ini, monyet-monyet pembangkang ini sila tunjuklah waras sikit bila keluarkan kenyataan mengenai pemimpin. Jangan gila sangat nak cari publisiti!
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook