Latest News

Thursday 28 April 2016

FAKTA SAWIT: Doris Memalukan Diri Sendiri

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i)  Terbaik la, jalan utama Bongkol... Oleh FB Dori Jones (screenshot)

LAGI mengenai kelapa sawit tekah dimuat naik di laman facebook Doris Jones dengan menyatakan bahawa kelapa ialah "pembunuh dalam senyap" dengan fakta tambahan di ruang komen oleh Doris Jones yang menyatakan kesan negatif kepada kesihatan akibat pengambilan minyak kelapa sawit. Wow! Si pelarian aka Doktor.

Inilah masalahnya bila tiada lagi isu dan sengaja memutar belit isu. Kenyataan Doris Jones ini langsung menunjukkan bahawa dia ini kurang bijak.  Rasa-rasanya, hmmm lebih dari itu.

Doris Jones, tahukah ANDA bahawa penanaman kelapa sawit ini bukan semata-mata untuk keperluan dosmestik semata-mata? Bukannya kelapa sawit di Sabah yang banyak terus diproses dan diberi atau dijual terus kepada rakyat. 

Tetapi kelapa sawit ini lebih kepada hasil eksport ke luar negara. Sebagai contoh, negara Malaysia telah mencapai RM35.1 juta eksport ke negara Perancis. Untuk pengetahuan Doris Jones juga kelapa sawit ini bukan untuk dimakan sahaja. Tolonglah bijak sikit Doris Jones! Minyak kelapa Sawit ini juga diperlukan dalam membuat sabun, bahan kosmetik dan sebagainya.

Kesimpulannya, penanaman kelapa sawit ini membantu rakyat luar bandar tetapi Doris Jones yang tiada modal tegarrr mempolitikkan isu tersebut. Usah layan!
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook