Latest News

Thursday 12 May 2016

Bukan Rakyat Majoriti Yang Bodoh, Tapi DUSUN AUSIE!

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) Betul kata Musa... Oleh FB Page Tulun Sabah (screenshot)
(ii) Rakyat yang sokong durang... Oleh FB Dusun Ausie (screenshot)

ATAS sebab Dusun Ausie kurang bijak, maka dia tidak tahu menilai mana yang baik mana yang buruk untuk rakyat Sabah. Biasanya, orang yang bodoh penuh dengan hasad dengki, atas sebab mereka yang pintar mampu berpakat untuk satu kemajuan. Manakala orang bodoh tidak mampu berpakat kerana mempunyai rasa dengki selain menganggap semua orang bodoh. Tapi tidak semua orang bodoh macam itu, hanya dia. 

Sedangkan, majoriti melihat orang bodoh itu adalah orang bodoh. Ini yang berlaku kepada Dusun Ausie atas sebab pemimpin dia tidak mendapat sokongan kerana dilihat oleh majoriti sebagai bodoh maka Dusun Ausie sebagai pencacai pembangkang menganggap orang majoriti adalah bodoh. 

Bagaimana menyokong pemimpin pembangkang yang bodoh-bodoh. Bolehkah orang bodoh membawa kemajuan? Jawabnya, sudah tentu tidak! Sebabnya, orang bodoh melihat ular seperti tongkat. Orang ada sekolah atau pelajaran juga tidak semestinya pintar dan ada akal. Ini yang berlaku kepada Dusun Ausie yang boleh menulis dan boleh membaca tetapi tidak mempunyai akal. Orang yang tidak mempunyai akal yang ada pelajaran, pada kebiasaannya melihat orang lain semuanya bodoh. Ibarat orang gila yang tidak akan mengaku sebagai 'orang gila!'

Lihat bagaimana kebodohan Dusun Ausie yang kononnya rakyat majoriti hanya diberikan RM100 untuk mengundi BN. Sedangkan hakikatnya, BN bukan demikian tetapi membawa ratusan juta malah bilion ringgit untuk kemajuan rakyat. Kerajaan BN memberikan setiap tahun RM1000 sehingga RM1050 bayaran BRIM untuk warga emas dan setiap bulan dibayar RM300, jalan-jalan kampung dibina, caj rumah sakit/klinik mahupun hospital hanya RM1.00. Sedangkan kalau ke klinik swasta, sekali rawatan tidak kurang RM100. Ini fakta!

Kerajaan BN memberikan setiap tahun RM100 pada setiap anak yang belajar daripada tahun 1 hingga tingkatan enam. Dusun Ausie tidak melihat ini kerana otak dan akalnya hanya teringat masanya menerima RM100 kerana kos pengangkutan semasa mengundi. Atas sebab kebodohan Dusun Ausie, maka dia tidak melihat bahawa semua buku-buku teks pelajar dari tahun 1 hingga tingkatan enam adalah percuma.

Orang tidak berakal seperti Dusun Ausie akan terus menjual perasaan dengkinya kepada rakyat. Malang sungguh hanya facebook yang berani melayan dan media sosial. Atas sebab itu, AFS memaklum/memberitahu pembaca tentang kedudukan sebenar Dusun Ausie yang khususnya kepada mereka yang kurang membaca dan kurang maklumat. Kadangkala, mereka yang kebaru-baruan membaca apa yang ditulis dalam media sosial juga dikatakan betul. Sedangkan, apa yang tulis itu sebenarnya cerita-cerita bohong dan rekaan orang-orang gila seperti mana yang kerap dilakukan oleh Dusun Ausie. Usah layan!
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook