Latest News

Thursday 26 May 2016

JANGKITAN HIV DI SABAH Kenyataan Jainab Adalah Fakta (Bahagian Kedua)

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) bila babu berbicara apa yg melalutnya... Oleh FB Milin Biok Jr (screenshot)

DATUK Jainab Ahmad Ayid hanya menyatakan data statistik yang direkodkan bahawa jangkitan HIV di Sabah disebabkan perbuatan seksual berbanding penyalahgunaan dadah. Jangkitan HIV boleh berlaku sama ada melalui perbuatan seks dan pertukaran penggunaan jarum penagih dadah. Melalui data yang dikemukakan, menteri itu menunjukkan bahawa mereka yang terkena jangkitan HIV mengamalkan perbuatan seks songsang yang tidak terkawal berlaku di Sabah.

Bagi pemilik facebbok itu, memang kenyataan menteri itu bukan untuknya tetapi adalah untuk rakyat Sabah. Kenyataan menteri itu sebagai peringatan bahawa seks rambang merupakan punca jangkitan HIV. Atas sebab itu, berhati-hati serta elaklah melakukan seks rambang terutama kepada pasangan yang tidak diketahui latar belakang.

Amalan seks rambang bukan sahaja menyebabkan isteri atau suami yang tidak berdosa terkena jangkitan HIV, malah perbuatan itu salah dari segi agama dan undang-undang.

Bagi pemilik facebook itu, mengingatkan rakyat seperti mana dilakukan oleh Datuk Jainab adalah salah! Mungkin saja disebabkan pemilik facebook itu adalah 'bapa ayam' yang menjaga wanita-wanita yang terkena jangkitan HIV sebagai bentuk sumber pendapatannya. Siapa tahu! Disebabkan peringatan menteri itu, kemungkinan besar perniagaannya akan terjejas.
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook