Latest News

Monday 6 June 2016

FITNAH MEMBURUKKAN ANIFAH AMAN! Sememangnya Palsu...

TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) Ada pesan sebelum keputusan diumumkan...'' jangan senang di book YB''....Oleh FB Doris Jones (screenshot)
(ii) Ada pesan sebelum keputusan diumumkan...'' jangan senang di book YB''.... Oleh FB Page Remove Musa Remove Umno Sabah (screenshot)
(iii) Ada kamaa.... explanation but why Anifah REQUEST NO 7 to go KL... Oleh FB Doris Jones (screenshot)
(iv) PELACUR HUMINUDON VERSI MENTERI UMNOBN CELAKA... Oleh FB Page Penindasan Terhadap org tempatan Sabah (screenshot)

SESIAPAPUN boleh buat mesej seperti itu. Hanya 'orang gila seperti Doris Jones dan seangkatan sahaja' yang percaya dan mengempar-gempurkannya.  

Bagi mereka yang waras akal, tidak akan percaya apa yang ditulis. Ya! Memang benar. Jika ada yang percaya, maka mereka itu tergolong orang-orang yang kurang waras.

Si Doris Jones memang mempunyai agenda sejak sekian lama untuk memburukkan dan mencelar imej baik Dato' Sri Anifah Aman. 

Maklumat Yang Diterima AFS
Oleh kerana maklumat yang diviral itu dipadam-padam, maka susah untuk mengetahui sumber asal mesej palsu tersebut. Ertinya, sukar bagi Anifah menyaman pengirim asal mesej tersebut. Jika mesej itu dibuat oleh Doris Jones, pihak polis pula menghadapi kesukaran bagi tindakan menangkap atas sebab Doris telah menetap di London dan tidak mahu kembali lagi ke Malaysia.  

Dakwaan-dakwaan palsu seumpama ini memang sudah menjadi santapan orang-orang Barat dengan alasan 'kebebasan bercakap'. Mereka mengamalkan menghalalkan cara meskipun kenyataan atau dakwaan itu palsu.

Mesej yang diviralkan itu seolah-olah yang menerima mesej tersebut adalah bapa ayam dan melihat maksud tersirat pada mesej tersebut dan kemungkinan besar juga ada kaitan dengan Unduk Ngadau.

Mesej seumpama ini jika tujuannya mahu memalitkan imej buruk kepada Dato' Sri Anifah Aman pasti tidak akan berjaya kerana Menteri Luar itu tidak mempunyai kelakuan sedemikian. Lagipun, semua peserta Unduk Ngadau adalah rakyat Sabah yang mempunyai moral yang tinggi. Mesej itu juga adalah satu penghinaan kepada gadis-gadis Sabah khususnya kaum KDM.
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook