Latest News

Wednesday 1 June 2016

Musim Cuti, Memanglah Sesak Kawan!

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) BN - ADUN KARANAAN (UMNO) terus membisu... Oleh FB Azmi Sahadan (screenshot)

DALAM 365 hari, hanya dua hari jalan Ranau berkeadaan demikian disebabkan 'musim cuti'. Jalan Ranau tiada cacat celahnya kerana pada keadaan normal, jalan tersebut memadai untuk dilalui. Takkanlah dalam dua hari jalan keadaan sesak maka kerajaan terpaksa membuat jalan baru? 

Komen pemilik facebook yang mengalami kesesakan lalu lintas semasa musim cuti menggambarkan bahawa individu tersebut seseorang yang mahu menang sendiri tanpa memperkirakan keperluan sebenar berkaitan infrastruktur dan tidak mempertimbangkan 'value for money'.

Berkaitan tapak tamu Ranau, perlu diketahui individu tersebut bahawa tujuan tamu perlu dikunjungi orang ramai agar penjual dapat menjual dagangan mereka. Menyorokkan tapak tamu itu tidak akan memenuhi tujuan kewujudan tamu tersebut. Jangan terlalu dangkal! 

Malang sungguh, individu yang kesal dengan kesesakan lalu lintas itu. Mungkin ianya berlaku sekali dalam setahun kepada individu tersebut kerana jarang pulang ke kampung halaman. Sebabnya, mengapa tidak memberi komen hari-hari di mana kesesakan tidak berlaku! Fikir-fikirkan!
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook