Latest News

Monday 4 July 2016

Bila Masa Pula RAKYAT Tidak Boleh Bersuara?

TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) Untuk perhatian pucuk pimpinan N4 MATUNGGONG... Oleh FB Doris Jones (screenshot)

DI negara ini, tidak pernah ada halangan atau larangan 'rakyat umum' untuk bersuara. Rakyat diberi kebebasan bersuara sepanjang 365 hari setahun termasuk boleh bertanding dalam sebarang pilihan raya untuk mengalahkan kerajaan dan seterusnya mengambil alih tampuk pemerintahan.

Namun, jika anda menabur fitnah dan bohong untuk mengelirukan rakyat dan menghasut rakyat, maka anda terpaksa bertanggungjawab terhadap perbuatan anda itu.

'Banner' yang bertulis, kononnya rakyat tidak boleh bercakap, hanyalah propaganda Doris Jones dan ianya dilakukan oleh pencacainya untuk tatapan pengamal media sosial. Sedangkan, di lapangan sebenar banner seperti itu tidak wujud.

Doris mempergunakan media sosial sebagai tempat untuk berbohong dan menabur fitnah serta merekayasa seperti 'banner' tersebut seolah-olah benar wujud.

Kawasan Matunggong, bukan wilayah BN sebabnya pada PRU-13 lalu telah dimenangi oleh pembangkang. Jika kerajaan BN mencabuli demokrasi dan rakyat tidak bebas untuk bercakap, mengapa kawasan N4 Matunggong boleh dimenangi calon pembangkang? Maka, dengan bukti yang sedemikian, bererti Doris Jones hanya berdolak dalik dan fitnah!
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook