Latest News

Wednesday 17 August 2016

Lokasi Sambutan Hari Merdeka

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) Musa Aman, Kenapa Local Government atau Majlis Daerah pun tida mau kasi lulus permohonan lokasi Sabah Day di Kota Marudu... Oleh FB Doris Jones (screenshot)

KEBENARAN menggunakan premis kerajaan untuk sesuatu acara adalah tanggungjawab sepenuh kepada mereka yang bertanggungjawab terhadap premis berkenaan. Kalau padang sekolah rendah, pegawai yang berkuasa adalah guru besar sekolah berkenaan. 

Jika premis padang sekolah menengah, maka pengetua yang berkuasa penuh. Manakala padang pekan atau bandaran, yang berkuasa penuh adalah pegawai daerah. Jika sesebuah premis ditolak oleh pihak yang berkuasa, bermakna mereka itu mempunyai sebab tertentu yakni antara lain ialah tarikh yang dipohon bertembung dengan acara yang diadakan di premis berkenaan. 

Untuk makluman, padang-padang sekolah atau padang bandaran digunakan oleh pemilik tersebut untuk acara yang mereka rancang. Ertinya, jika ada pihak luar yang mahu meminjam/menyewa padang atau premis, maka jika bertembung dengan acara yang telah dirancang oleh pemilik premis tersebut dan secara automatiknya permohonan meminjam akan ditolak. 

Persoalannya, apakah Doris Jones tidak faham itu? Kalau pihak-pihak tertentu itu mahu juga mengadakan aktiviti mereka, maka carilah premis lain yang kosong dan bukan milik orang lain. Janganlah menganggu orang lain dengan haknya dan mempermasalahkan pula hak orang yang menolak! Manakala mengaitkan Datuk Seri Musa Aman dengan premis sekolah pula adalah cukup keterlaluan kerana tidak pernah tertulis mana-mana peraturan kerajaan bahawa padang sekolah adalah kuasa penuh Ketua Menteri. Engkau ni, dangkal dungu tahap kelas apa, Doris?

Doris Jones tidak habis-habis dengan kebodohannya mungkin juga apabila dia mengawan dengan orang putih dan apa-apa sahaja terus menyalahkan kesemuanya kepada Datuk Seri Musa Aman. 

Teruk betul dah kes engkau ni, Jones! Memang kena wajib masuk hospital gila ni! 
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook