Latest News

Thursday 1 September 2016

KERATAN AKBAR PBS to ensure no facts, Apa Yang Dibongkar??

TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) PBS BN.. Bila pilihanraya semakin hampir tiba... Oleh FB Page Pembongkaran Penipuan BN UMNO (screenshot)

PENGGUNA facebook itu mengunakan keratan akhbar yang dapat dibaca oleh semua orang. Ertinya, tiada isu apapun yang disembunyikan atau dirahsiakan! Dengan mengatas namakan pagenya sebagai Pembongkaran Penipuan BN UMNO, apa yang dibongkar? Mungkin pengguna facebook itu membongkar najisnya sendiri sehingga menuduh sang anjing pula yang membongkar najisnya. Begitu? So please gaman... Jangan main-main!

Sebenarnya, page tersebut tidak pernah membongkar apa-apa kecuali memutar belit sesuatu kenyataan atau laporan dan menjadi pengetahuan umum. Mungkin melalui cara memutar belit itu, maka menganggap dirinya berjaya membongkar, sedangkan tindakan itu hanya syiok sendiri seperti seekor anjing bermain dengan ekornya.

Apabila membaca apa yang dimuat naik oleh page tersebut, tiada apapun isu baru dan semua isu adalah isu yang diketahui rakyat. AFS suka memberi respon tentang apa yang dilakukan oleh page tersebut. Sebabnya, agar dia tahu bahawa apa yang dia lakukan hanyalah syiok sendiri, tidakpun dapat mempengaruhi mana-mana pihak.

Mereka yang memberi komen menyokong muat naik itu pula adalah mereka yang sudah menutup diri daripada kebenaran sehingga yang putihpun dikatakan hitam. Mereka ini adalah terdiri daripada mereka yang senantiasa menegakkan benang yang basah.

Sedarlah, apa yang anda buat itu tidak ada makna langsung kerana hanya orang bodoh sahaja mempercayainya. Usah layan!
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook