Latest News

Tuesday 8 November 2016

Slogan Sabah For Sabahan, Suatu Keramat Yang Tak Sudah

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) Addddoi bagus ko pencenlah balik kampong... Oleh FB Milin Biok Jr (screenshot)

SEJAK bila pula Shafie Apdal pernah berucap, "Sabah for Sabahan" semasa beliau menjadi wakil rakyat atau menteri sebelum ini? Tahukah anda, perjuangan PBS sejak ditubuhkan sehingga tahun 2002 adalah berslogan Sabah for Sabahan. Namun, apa yang berlaku pada negeri Sabah dan rakyatnya? Jatuh miskin! 

Kadar kemiskinannya di atas paras 20%, Sabah termiskin di Malaysia. Mungkin pemilik facebook itu adalah sebahagian rakyat Sabah semasa kerajaan PBS yang semua kayu balak dan harta Sabah. Kemudiannya selepas kerajaan BN ditubuhkan, maka semua peluang itu lenyap. Maka, atas sebab itulah bagi mengembalikan peluang itu, maka sekali lagi menyokong pendekatan 'Sabah for Sabahan'. Tak gitu?

Kemungkinan besar pemilik facebook itu tertempias daripada projek KKLW semasa Datuk Seri Shafie Apdal masih menteri. Kerana peluang itu, maka apabila Shafie kata, kita lompat, maka ikutlah melompat dan apabila Shafie pula kata, kita masuk gaung, maka masuk gaung.

Sejak bila pemilik facebook itu menyatakan Sabah for Sabahan? Dia hanya terikut-ikut dan tidak mengerti yang diikutinya. Patutlah Shafie berminat dengan pengikut semacam ini kerana mudah! Disuruh makan najispun masih akur. Tidak hairanlah!
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook