Latest News

Saturday 3 December 2016

Jufazli, Budak Mabuk Sendiri

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) Selama 17 hari saya berada di Sabah... Oleh FB Jufazli Shii Ahmad  (screenshot)


ADALAH biasa kalau sudah mabuk, badan kecil dikatakan sudah menjadi gergasi. Inilah yang berlaku kepada budak pengguna facebook itu, Encik Jufazli. Terlihat melalui tulisan-tulisannya, kenampakan sangat semacam seorang penghisap syabu sehingga apa yang diperkatakan bukan sahaja kenampakan tersangat dangkal tetapi juga bercorak seperti masuk bakul angkat sendiri. Dia terfikir, menyalak melolong seperti anjing menyalak di bukit, bukit akan runtuh sedangkan dia sendiri hampir tertimbun.

AFS tidak perlu mengulas panjang apa saja yang diperkatakannya. Sungguh malang sekali, apa yang AFS ramalkan sebelum ini memang benar-benar terjadi.

Sayang sungguh pengguna facebook ini tidak menggunakan pendidikan yang ada padanya. Sebaliknya, menggunakan pendidikannya untuk melakukan kerja-kerja bodoh dan kerja-kerja memfitnah. Ianya bukan sahaja merugikan dirinya tetapi menjadikan dirinya sebagai budak pariah. 

Pihak berkuasa bertindak menangkap budak ini untuk siasatan berkenaan dengan dakwaan-dakwaan di laman sosial. Namun, selepas disiasat didapati budak ini mengalami sakit mental yang sangat kronik. Adalah susah berdepan dengan orang bersakit mental kerana orang gila tidak tahu mana yang benar dan mana yang salah.
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook