Latest News

Tuesday 27 December 2016

Kadar Kemiskinan Sabah MENURUN SECARA DRASTIK

TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) Saya datang melawat rakyat Musa Aman di DUN Sungai Sibuga... Oleh FB Jufazli Shii Ahmad (screenshot)
(ii) Merry Christmas dan Selamat Tahun Baru bagi rakyat Sabah yang akan meraikannya... Oleh FB Jufazli Shii Ahmad (screenshot)

TAHUN 2003, kadar kemiskinan Sabah lebih 20 peratus, tahun 2012 pula menurun 8.1 peratus dan tahun 2016 hanya 4 peratus.  

Datuk Seri Musa Aman dilantik sebagai Ketua Menteri Sabah pada bulan Mac tahun 2003 dan ini bererti beliau mewarisi kadar kemiskinan rakyat yang tinggi. Selepas lebih 10 tahun, beliau berjaya menurunkan kadar kemiskinan 4 kali ganda atau 400% berbanding angka tahun 2003. Hanya orang yang buta akal sahaja yang tidak dapat membaca perubahan kadar kemiskinan Sabah. 

Kalau dilihat dari segi jumlah penerima BR1M, Sabah bukan menduduki tempat pertama daripada segi jumlah melainkan negeri Selangor, negeri yang dianggap kaya.

Sungguh malang sekali, seseorang yang mengaku ada kelayakan Sarjana tetapi lebih gemar memilih berbohong. Tidak salah universiti yang memberikan kelulusan Sarjana itu. Yang salah adalah perilaku manusia yang mendapat kelayakan itu. Manusia yang berhati iblis, tidak mahu menerima sesuatu yang baik dan melihat yang baik kepada umat manusia sebagai sesuatu yang buruk.

Malang sungguh anak muda ini, perbuatannya hanya syiok sendiri bagaikan, "seekor anjing bermain dengan ekornya".
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook