Latest News

Friday 30 December 2016

PENGHUJUNG SKANDAL RASUAH 3.3 BILION: Musa Tiada Kuasa Terhadap SPRM

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) SKANDAL RASUAH AIR SABAH & SKANDAL RASUAH KAYU BALAK SABAH APA KHABAR MUSA AMAN... Oleh FB Juafazli Shii ahmad (screenshot)

TINDAKAN Jufazli Shi Ahmad dengan mengaitkan YAB Datuk Seri Musa Aman dengan tindakan SPRM adalah sesuatu perbuatan melampau, menipu dan berbohong kerana SPRM merupakan badan bebas dan tiada kuasa mana-mana ahli politik atau pentadbiran mahupun Yang di-Pertuan Agong sendiri terhadap suruhanjaya itu.

Pendakwaan SPRM adalah kuasa suruhanjaya itu secara mutlak dan tiada urusan dengan sesiapapun. Bagi rakyat Sabah dan negara ini perlu mengetahui bahawa sebarang tindakan SPRM merupakan hak mutlak suruhanjaya itu.

Tindakan Jufazli adalah satu tindakan bodoh dan tindakan seorang yang gila dan atas sebab itu, pihak-pihak berkuasa perlu menghantar pemuda ini ke hospital sakit mental bagi proses pemulihan mental. Tujuan proses pemulihan ini supaya pemuda ini sedar bahawa perbuatannya adalah salah bukan sahaja dari segi moral tetapi juga undang-undang.

Tidak salah menjadi pembangkang termasuk juga kepada Datuk Seri Musa Aman. Tetapi, pembangkang yang bercakap berkenaan kebenaran sahaja dan bukannya pembohongan!

Menghadapkan para individu yang terlibat dengan skandal air Jabatan Air Negeri Sabah yang dibiayai Persekutuan melalui Kementerian KKLW semasa Datuk Seri Shafie Apdal menjadi menteri adalah kuasa mutlak suruhanjaya itu dan tiada hubungan dengan sesiapapun.

SPRM bermula dengan pendakwaan terhadap tiga individu terlebih dahulu dan suruhanjaya itu sudah menyatakan bahawa pendakwaan para individu lain akan menyusul sesuai dengan dokumen yang mampu disiapkan. Ini kerana suruhanjaya itu sedang meneliti 8,000 helai dokumen yang seberat 12 tan. 

Bagi orang gila dan sakit mental seperti Jufazli Shi Ahmad, dia tidak mampu membezakan apa yang patut dan tidak patut. Atas sebab, keadaannya yang gila dan sakit mental!
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook