Latest News

Saturday 3 December 2016

PRU-14: Pilihan Rakyat

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) Duhhhhhhh....thank you for stating the obvious... Oleh FB Michael Solibun (screenshot)

DATUK Seri Salleh Tun Said Keruak memetik ucapan dasar Presiden UMNO sempena Perhimpunan Agung UMNO (PAU) 2016, di mana pada PRU-14, rakyat berdepan dengan pilihan genting sama ada mempertahankan kerajaan ditunjangi UMNO atau memilih kerajaan yang ditunjangi DAP.

Adalah sungguh malang bagi Melayu atau Bumiputera yang merupakan penduduk majoriti akan tetapi bertuankan minoriti seperti mana keadaan zaman penjajahan. Mengapa DAP menjadi tulang belakang kerajaan? Sebabnya, Melayu atau bumiputera berpecah dan saling bermusuh antara satu sama lain. Oleh kerana berpecah, maka Melayu atau Bumiputera menjadi lemah sehingga terpaksa melutut kepada bangsa minoriti. Berhati-hati!

Bagi golongan KDM yang diwakili pengguna facebook itu yang bertuankan parti DAP, tiada masalah. Tetapi Melayu atau Bumiputera Islam, keadaan itu bagaikan kiamat.

Memang pengguna facebook itu bersetuju dengan DAP kerana mereka boleh duduk bersama dan kerana dapat berkongsikan perasaan yang sama. Akan tetapi, Melayu atau Bumiputera Islam, keadaan itu bagaikan bumi dan langit kerana tujuan DAP akan menghapuskan keistimewaan Melayu atau Bumiputera Islam. 

Sungguh benar!
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook