Latest News

Tuesday 28 March 2017

Isu IC : Gagalkah Jawatankuasa Teknikal?

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) Bercakap kepada Wartawan, saya berkata... Oleh FB Tj Ajamain (screenshot)
SIAPA KATA? jawatankuasa Teknikal gagal? Mereka yang bercakap itu tidak terlibat dan bukanpun sebahagian daripada jawatankuasa itu. Mereka  hanya mendengar khabar-khabar angin sahaja mereka itu hanya bersandar kepada cakap-cakap kedai kopi. Jadi bagaimana boleh mengatakan bahawa jawatan teknikal PATI gagal???

Mengurus PATI yang bermula sejak tahun 1970-an bukan mudah dan tidak boleh mesyuarat sekali sahaja lalu siap itu kerja seperti melepas batuk di tangga atau kerja semborono atau cuai dan tidak bertanggungjawab.

Pembangkang memang mahu jawatankuasa itu berkerja cuai. Sebab itu mendakwa jawatankuasa itu gagal supaya mereka yang terlibat dalam jawatan kuasa itu memberi respon atau terdesak memberi respon.

Ingatlah satu kerja yang baik keputusannya jika sesuatu kerja itu diperhalusi dengan cermat dan tidak tergesa-gesa, mempergunakan semua maklumat saluran menyelongkar semua masalah sebelum suatu keputusan dibuat.

Hasil kerja yang baik bergantung kepada masa ketekunan dan ketelitian,dan tidak bergantung kepada dakwaan sinis termasuk daripada pembangkang.

  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook