Latest News

Wednesday 29 March 2017

Isu Pemberian BR1M?

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) Lain bah juga ni... Oleh FB Jo Nandu (screenshot)

Bagi mereka yang memberi akaun kepada Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN), maka BR1M dikreditkan langsung ke akaun penerima. Bagi mereka yang tiada akaun bank atau mereka yang tidak mengemaskini akaun maka BR1M diberikan secara “hand-out”.

Janganlah jadi bodoh sangat sehingga itu tidak tahu. Kalau mahu kepastian sila ambil nama-nama penerima itu dan semaklah sendiri ke LHDN jangan sesukahati memberi komen kerana tiada tahu apa sebenarnya yang berlaku.

Bagi penerima BR1M di kawasan-kawasan tertentu, pihak-pihak tertentu juga memberikan BR1M secara langsung kerana mereka itu mempunyai kakitangan untuk mengenalpasti penerima BR1M.

Jadi mereka yang menerima secara “hand-out” biasanya pihak LHDN menjemput, pemimpin kerajaan kerana melalui kehadiran pemimpin akan menyebabkan keadaan akan lebih terkawal jika tidak maka pihak LHDN akan kelam kabut, kerana kemungkinan ada penerima yang tidak akan ikut peraturan, termasuk “jump Q”. 

Kepada pengguna facebook itu urus sahaja diri sendiri jangan masuk campur urusan orang lain. Kerana jika anda di pihak LHDN, akan juga berbuat demikian.
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook