Latest News

Monday 3 April 2017

Balai Raya Di Putatan

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) this clearly shows that both Yahya and Mojigoh have no passion... Oleh FB Christoper Masudal (screenshot)

MEMANG terdapatnya banyak balai-balai raya di bina di kawasan Putatan terutama di zaman kerajaan PBS. Balai-balai raya itu dibina di atas tanah kerajaan. Tujuan utama balai-balai raya itu adalah untuk mengumpulkan masyarakat atau mesyuarat peringkat kampung. 

Namun, kemajuan yang berlaku di Putatan. Mereka  yang sebelumnya menggunakan balai-balai raya tidak lagi menggunakan balai raya sebagai tempat-tempat mesyuarat sebaliknya,  premis-premis yang berhawa dingin yang tersedia di kawasan itu.

Sejak 10 tahun lalu permintaan terhadap penggunaan balai raya untuk majlis-majlis keramaian tidak lagi permintaan sebaliknya,permintaan demikian beralih ke premis-premis yang lebih moden seperti dewan  atau tempat-tempat berhawa dingin.

Kerajaan mengeluarkan kos bagi kegunaan penduduk bukannya mengeluarkan kos bagi projek gajah putih.

Oleh kerana, permintaan penggunaan balai raya pada masa sekarang sangat minima dan tiada langsung. Maka tidak patut lagi kerajaan mengeluarkan kos untuk maksud memgubahsuai balai-balai raya tersebut.

Sebenarnya kerajaan dalam proses menggantikan seluruh balai raya yang usang itu kepada bangunan yang lebih sesuai seperti dewan serbaguna di masa akan datang.
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook