Latest News

Thursday 6 April 2017

Kawasan FMU Bertukar Ladang Kelapa Sawit?

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) Chief Minister Datuk Musa Aman has been urged to clarify as to whether his state government... Oleh FB Doris Jones (screenshot)


JUNZ Wong hanya bertindak serkap jarang. Ulasan beliau sebenarnya ketinggalan kereta api apabila mengaitkan FMU dengan Yayasan Sabah yang hampir terjual kepada syarikat senaraian awam  pada tahun 1994 semasa Datuk Sakaran Dandai sebagai Ketua Menteri.  Ketandusan maklumat yang diutarakan oleh pemimpin Parti Warisan hanyalah semata-mata melindungi perbuatan Presiden beliau. 

Sedangkan FMU yang diwujudkan pada tahun 1997, lihat tak bagai mana ketandusan maklumat yang diutarakan oleh pemimpin Parti Warisan itu semata-mata melindungi perbuatan Presiden beliau, Datuk Shafie apdal.

Yayasan Sabah hampir terjual kepada syarikat senaraian awam ditimbulkan seorang penulis politik Sabah dalam buku 25 tahun UMNO bertapak di Sabah. 

Sebenarnya tiada pemimpin kerajaan yang mendedahkan perkara itu kalau adapun hanya mengulas tulisan dalam buku itu. Datuk Seri Musa Aman sendiri mencabar Datuk Shafie kalau tulisan dalam buku itu tidak betul mengapa tiada menyaman penulis itu.

Ulasan Junz Wong hanya cuba meneggakkan benang basah. Beliau menembak dengan peluru kapur tambahan lagi tembakannya tersasar jauh.
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook