Latest News

Tuesday 4 April 2017

Putar Belit Minyak Masak Paket : Boleh Jadi Kaya Kah?

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) KESIAN ORANG SABAH... Oleh FB Ismaily Bungsu (screenshot)

AGIHAN minyak masak paket kepada penduduk Kota Marudu merupakan acara agihan bantuan CSR daripada syarikat pengluar minyak tempatan. Salah kah syarikat pemrosesan atau pembungkus menjalankan bantuan sosial?

Mengapa kah Ismaily Bungso mempunyai hati hitam sehinggakan tidak dapat membezakan bantuan CSR syarikat-syarikat minyak dengan bantuan kerajaan? Kerajaan bukan membantu dengan cara demikian, kerajaan membantu seperti BR1M membantu membina jalan raya, membantu membina sekolah, dan membantu menyediakan projek ratusan juta ringgit. Kerajaan membantu melalui pengwujudan GLC yang membuka peluang pekerjaan bukannya melalui agihan paket minyak masak.

Pihak syarikat dalam melaksanakan program CSR kerap memanfaatkan lawatan para pemimpin. Kerana melalui lawatan itu pengagihan akan lebih teratur dan melibatkan ramai pihak. Jika tidak pihak syarikat yang melaksanakan CSR  itu perlu membawa ramai kakitangan ke lokasi yang dilaksanakan CSR.

Sempit sangat fikiran Ismaily di mana dulu mengaku sebagai Pengarah Komunikasi Strategik Datuk Shafie Apdal. Namun kini hanya menulis “komunikasi” sahaja apakah gelaran itu telah dicuri kerana pengguna facebook itu menunjukkan akal yang sempit.

Membaca yang ditulis melalui komen berkaitan dengan agihan paket minyak masak yang disertai TP menggambarkan bagaimana sempitnya pemikiran pengguna facebook tersebut.
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook