Latest News

Monday 17 April 2017

RUU355 : Hanya Untuk Umat Islam

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) Pemimpin BN gagal pertahan rakyat Sabah... Oleh FB Junz Wong (screenshot)

APAKAH maksud Junz Wong yang pemimpin BN Sabah gagal mempertahankan rakyat Sabah berkaitan RUU355?

RUU355 adalah usul persendirian parti Pas bagi memindah hukuman dalam undang-undang Syariah yang sedang berkuatkuasa di negara ini. RUU355 tidak pun memindah undang-undang syariah hanya yang dipindah adalah HUKUMAN. Hukuman dalam undang-undang syariah yang sedang berkuat kuasa terlalu ringan sehinggakan kurang berkesan dalam segi pencegahan  salah laku umat islam.

Walaupun hukuman itu tidak dipindah undang-undang syariah,tetap berkuatkuasa di negara ini termasuk Sabah. Apa yang dipesongkan oleh pembangkang sudah tentu Junz Wong yang tiada kena mengena dengan undang-undang itu mahu mengelirukan rakyat dengan dakwaan palsu.

Junz sebenarnya langsung tiada merit bercakap RUU355. Kerana beliau bukan beragama islam tidak mengerti apa itu undang-undang syariah.

Tindakan Junz cuba mencampuri urusan agama islam sebenarnya, satu tindakan bercanggah dengan amalan kebebasan beragama di negara ini. Tiada pihak yang boleh mencampuri urusan agama orang lain.

Jika kenyataan Junz itu, di zaman pemerintahan Tun Dr Mahathir yang mana ISA masih berkuatkuasa. Nescaya pemimpin parti Warisan  ini sejak semalam sudah ditahan di bawa akta ISA.
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook