Latest News

Wednesday 3 May 2017

Buang Masa Layan Wakil Rakyat Seperti Junz Wong

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) Why didn't Musa Aman and Tuan Speaker allowed YB Junz Wong to respond... Oleh FB Jo Nandu (screenshot)
(ii) Why Datuk Musa and Speaker just wouldn't let me ask... Oleh FB Dun Ranau Luke (screenshot)

JUNZ Wong ini sejenis Wakil Rakyat yang suka berbohong dan menuduh yang bukan-bukan, bagi maksud menarik perhatian wartawan. Apabila tuduhan beliau mendapat liputan media atau disiarkan maka dia merasa glamour daripada haprak murahan seperti ini.  Jenis manusia seumpama ini sama dengan pengguna facebook yang berlatarkan nama profil sebagai Jo Nandu, manusia ini sama jenis dengan Junz Wong yang suka berbohong, membuat dakwaan palsu serta memfitnah.

Kalau Jo Nandu menjadi pemerhati setiap sidang DUN Sabah, pertanyaan Junz Wong memang tiada standard langsung sama dengan pertanyaan di pasar ikan dan sayur. Junz ini sebenarnya adalah individu yang tidak terdidik daripada segi adab seolah-olah seperti manusia yang tiada tamadun.

Tidak tahulah, bagaimana pengundi DUN Likas boleh mengundi manusia seumpama ini sebagai Wakil Rakyat. Kerana tindak tanduk dia sungguh memalukan sebab itu, mereka yang terbiasa dengan adab seumpama ini. Apatah lagi di persidangan Dewan Undangan Negeri yang mulia, maka sepatutnya individu seumpama ini tidak layak masuk, apatah lagi melayan pertanyaan yang dia kemukakan.

Junz Wong ini pernah digantung 6 bulan, tidak boleh menginjak kaki di DUN Sabah kerana menipu Dewan.  Selain itu, Junz Wong ada idola Jo Nandu, maka padanlah kerana dua-duanya pun penipu memiliki karakter yang sama.
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook