Latest News

Monday 14 August 2017

Janji DAP Memang Janji Penipu!!!

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) Katakanlah parti local sangat kuat pada pru 14 cth 'USA' di sabah, sapu bersih tetapi tidak bergabung dengan PH... Oleh FB Suara Rakyat Kunak (screenshot) 

KALAU pengguna facebook itu pandai membaca dan pandai mengingat, janji-janji DAP semasa PRU-2008 semua tidak ditunaikan. Malah, bukan sahaja janji-janji dipungkiri, akan tetapi rakyat ditambah beban.

Janji-janji DAP di Pulau Pinang, hapus TOL, hanya janji palsu, air percuma- bukan sahaja janji palsu. Akan tetapi harga dinaikkan tiga kali ganda.

Janji-janji turunkan sewa tapak berniaga, bukan sahaja janji tipu. Malah sewa dinaikkan sewenang-wenang.

Jika GST dimansuhkan sepertimana janji DAP dan dikembalikan SST, yakinkanlah itu hanya janji tipu kerana GST lebih banyak kebaikkan kepada kerajaan. Bagi DAP, sesuatu yang boleh mendatangkan hasil tidak mungkin dimansuhkan, 100% akan dinaikkan seperti mana cara kerajaan parti itu di Pulau Pinang.

Nak naikkan royalti minyak 20%, ertinya cara bodoh kerana menghalang industri minyak berkembang. Malah kemungkinan syarikat yang terbabit akan menghentikan operasi, kerana kadar bayaran royalti lebih 5% tidak cara syarikat Petronas untuk meneruskan operasi. Jika itu ditempoh, maka industri minyak Sabah akan malap kerana tiada syarikat lagi akan bekerjasama untuk operasi. 

Perlu diketahahui minyak yang didapati di Sabah hampir 90% daripada laut dalam, bukannya di daratan. Operasi laut dalam memerlukan kos berpuluh-puluh bilion.

Yakinlah, parti DAP tidak akan bertindak bodoh, jika angsa bertelur emas disembelih. Janji DAP hanya janji dusta.
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook