Latest News

Thursday 24 August 2017

LAPORAN POLIS VS SAMAN : BAGAIMANA BOLEH DILAKUKAN ?

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) Ini kumpulan ingat Banjir dan kerosakan akibatnya itu FITNAH kah... Oleh FB Page Zainnal Ajamain (screenshot)

1. Zainnal Ajamain mahu disaman, berkaitan dakwaan fitnahnya. Sebenarnya dakwaan fitnah itu, tidak mengundang saman, akan tetapi termasuk dalam akta polis dan SKMM kerana mempergunakan media sosial untuk memfitnah.


2. Zainnal tiada merit untuk disaman, kerana ianya hanya merugikan wang rakyat, dia lebih berbaloi disimpan dalam lokap, walaupun kerajaan terpaksa bebelanja RM3 sehari untuk makanan lokap, berbanding kos mahkamah yang jauh lebih tinggi.

3. GUAM mempunyai obiligasi membuat laporan polis, kerana tindakan pemimpin pembangkang itu sudah melampuai batas, dan mengundang siasatan polis.

4. Pihak polis, perlu mengetahui status pemimpin pembangkang itu, apa kah mempunyai merit untuk di saman, khususnya berkaitan status mental. 

5. Apabila ada siasatan pihak polis, akan didapati, apakah kedudukan dia waras atau tergolong kurang siuman, kerana orang kurang akal atau tidak siuman, tidak berbaloi untuk disampan.

6. Hanya manusia yang kurang siuman boleh mendakwa, bahawa banjir kilat di Kota Kinabalu kerana akibat hujan yang luar biasa lebat, disebabkan Ketua Menteri Sabah tidak beli pam air, kerana duit sudah disongklap. Banjir, bukan macam air pergi yang boleh dipam.

7. Harap-harap pihak polis akan bertindak dengan cepat berkaitan laporan GUAM pada 23 Ogos berkenaan fitnah pemimpin pembangkang itu di laman facebook pada 13 Ogos.
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook