Latest News

Wednesday 18 October 2017

Hujah Mudah Dana RM2.6Bilion


1. Apabila dibocorkan bahawa DS Najib Razak ada akaun khas di AmBank, Kuala Lumpur, yang mana akaun khas itu menerima dana RM2.6bilion, Perdana Menteri mengakunya. Apabila timbul tuduhan wang itu wang 1MDB, beliau menafikannya, sebaliknya, memberitahu siapa penyumbang dana itu.



2. SPRM sendiri (walaupun mantan Pengerusi agensi itu align dengan Tun Dr Mahathir) akan tetapi beliau menjalankan tugas secara profesional, dan menyatakan sebenar punca wang itu.

3. Pihak asal derma itu Keluarga DiRaja Arab Saudi, datang pula ke Malaysia, bukan sekadar lawatan biasa akan tetapi melabur pula RM30bilion. Tidak takut kah keluarga diRaja itu, wang yang dilaburkan kepada negara yang dipimpin pencuri?

4. Tun Dr Mahathir dan pembangkang konsisten dengan tuduhan, bahawa DS Najib Razak pencuri. Tetapi apa yang malang TIADA yang dicuri, tambahan pula, TIADA pihak-pihak yang membuat laporan, bahawa wang mereka dicuri.

5. Mungkin wang Tun Dr Mahathir yang dicuri? tetapi beliau tidak berani membuat laporan polis, kerana daripada awal-awal beliau mengaku tiada wang sebegitu banyak, walaupun anak-anak beliau tiba-tiba jadi jutawan sebaik sahaja beliau besara.
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook