Latest News

Friday 6 October 2017

Kepimpinan Tan Sri Musa Aman Terserlah Dalam Pengurusan Hutan Sabah

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) BN Hebat!... Oleh FB Page Ini Sabah Bah (screenshot)

Tahu kah keluasan hutan Sabah tahun 2002? hanya 838ribu hektar!!!! Jika kerajaan pimpinan Tan Sri Musa Aman tidak bertindak, maka ada kebenaran bahawa Tahun 2020, 75% hutan Sabah akan lenyap. 



Kini, keluasan hutan Sabah sudah mencapai 1.8juta hektar, dan menjelang Tahun 2025, 30% Land Mass negeri akan diselimuti Hutan Kekal. Hutan kekal, adalah kawasan yang tidak boleh dibalak. 

Dengan mengambil kira Hutan Kekal dan kawasan yang boleh di balak, maka pada Tahun 2025, kawasan Hutan Sabah berada pada kedudukan 50%.

Laporan Akhbar itu yang menyatakan bahawa pada Tahun 2020, 75% kawasan hutan Sabah musnah, sebenarnya tidak sesuai dengan fakta lapangan. Laporan itu, sebenarnya berunsur spekulasi dan provokasi.

Kawasan konservasi Hutan Sabah, bukan sahaja diiktiraf dalam negara, akan tetapi dunia. Berbagai sijil antarabangsa diterima Kerajaan negeri kerana menghargai, mengiktiraf kaedah konservesi Hutan Sabah.

Sila google, sijil-sijil pengiktirafan itu. Menerusi pengiktirafan itu, dengan sendirinya mensampahkan laporan akhbar itu.
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook