Latest News

Thursday 26 October 2017

Mike Lius Kamu itu Baru Bangun atau Baru Hilang Mabuk

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) 19 tahun jadi ketua menteri sabah... Oleh FB Mike Lius (screenshot)

Dalam Perjanjian Malaysia 1963, tiada Artikel 8, yang ada adalah Artikel VIII. Nampaknya kamu tidak tahu apa yang kamu tulis. Kamu macam orang buta, ular kamu kata belalai gajah.

AFS memberi respon pada tulisan kamu, untuk menyedarkan kamu, supaya kebodohan kamu, kamu akan sedari.

Mungkin apa yang kamu maksudkan Artikel 8 dalam 20 Perkara, sebab melihat kepada pertanyaan kamu, mengapa 19 tahun, perkara itu tidak dilaksanakan.

Artikel 8 adalah berkaitan Borneonisasi. Apa yang kamu faham berkaitan borneonisasi? Kalau kamu maksudkan berkaitan pemimpin, sejak merdeka 100% pemimpin Sabah, Sarawak adalah rakyat Sabah dan Sarawak. Jika kamu maksudkan rakyat, sejak merdeka mereka yang menjadi rakyat Sabah adalah penduduk Sabah. Kamu tahu kah, Artikel 8 itu, berkaitan dengan Kerajaan Tempatan, Kerajaan dan Hak atas tanah. Sejak merdeka semua itu ditangan Sabah. Jadi apa yang kamu maksud kan? Berkaitan kakitangan? kakitangan hanya mereka yang makan gaji, tiada kuasa perundangan. Jika ada orang bukan Sabah kerja di Sabah, itu hanya sementara, ada pengganti, orang itu pulang lah ke negeri asal. Kakitangan ini, macam amah yang kamu gaji di rumah kamu. Amah tinggal di rumah kamu, makan di rumah kamu, tetapi dia bukan keluarga kamu. Habis tempoh masa pulanglah amah itu ke keluarganya.

Kamu mandi, bersihkan muka termasuk mata, otak itu jangan jammed, kerana kalau jammed, angka 1 disangka tiang.
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook