Latest News

Monday 6 November 2017

Peruntukan Untuk Sabah Bukti Keprihatinan Pemimpin Kerajaan Terhadap Rakyat Sabah

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) Buktinya UMNO bila ada di sabah... Oleh FB Mike Lius (screenshot)

Peruntukan besar untuk Sabah dan Sarawak hanya berlaku selepas DS Najib Razak menjadi Perdana Menteri. Semasa Tun Dr Mahathir Mohammad berkuasa selama 22 tahun, Sabah dan Sarawak dianak tirikan.



Kini, pembangkang bangga sangat dengan Tun Dr Mahathir kerana mantan Perdana Menteri itu sebahagian daripada pembangkang.

Pembangkang, adalah kumpulan manusia yang pelupa, kerana tergolong orang-orang nyanuk/pikun.

Bagi Sabah dan Sarawak peruntukan masing-masing RM1bilion untuk pembaikan sekolah-sekalah daif dan RM1bilion untuk pengembangan jalur lebar, merupakan peruntukan cukup besar, kerana sudah 54 tahun Sabah dan Sarawak bersama Persekutuan Malaysia, tidak pernah peruntukan sebesar itu diberikan dalam satu masa.

Peruntukan pembangunan seumpama ini, tidak statik, ianya akan beterusan, kerana kerajaan Persekutuan yang diterajui DS Najib telah komited, supaya pembangunan dan kemajuan Sabah dan Sarawak setara dengan Semenanjung dalam masa yang seingkat-singkatnya.

Kalau bukan kerana perbuatan mantan pemimpin yang kini menjadi Presiden Warisan Sabah dan bos kepada Mike Lius, kemudahan asas bagi penduduk luar bandar Sabah yang bernilai RM7.5bilion sudah selesai. Mengapa Mike Lius menyokong, kerana mungkin sebahagian daripada petulang kepada rakyat luar bandar Sabah.
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook