Latest News

Friday 17 November 2017

Politik Amatur Tambah Perbuatan Bohong

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) WHO own these house, luxury cars and private jet... Oleh FB Junz Wong (screenshot) (screenshot)

Siapa Junz Wong? budak ingusan yang diberi peluang oleh DAP bertanding di DUN Likas pada PRU-13, kemudiannya menang, dan kemudiannya meninggalkan parti yang memberikan status wakil rakyat, kini, menganggap diirinya sebagai jaguh politik kerana diberi jawatan Naib Presiden parti (on the paper). Oleh kerana latar belakang sebagai budak ingusan dalam politik, seseorang yang tidak jelas latar belakang, maka pernah digantung sebagai ahli DUN selama 6 bulan, kerana perbuatan menipu. Kini, tabiat menipu itu, dibuat lagi, sebabnya, mana ada anjing tidak mahu mencium tahi.

Apabila dua orang budak ingusan bergabung, kerana akal belum cukup, maka selain menipu orang ramai, juga menipu diri sendiri, apabila mendakwa bahawa Ketua Menteri Sabah mempunyai jet peribadi, sedangkan semua pihak tahu, bahawa jet itu adalah milik Sabah Sdn Bhd sebuah agensi kerajaan negeri.

Jet milik Sabah Air Sdn Bhd, adalah jet untuk disewa dan apabila Ketua Menteri menggunakannya, maka ianya disewa oleh Kerajaan Negeri. Jet itu, terbuka kepada sesiapa sahaja, untuk disewa, termasuk kepada Datuk Shafie Apdal. Junz Wong dan Aziz juga menyewa jet itu, dan gunakanlah, baki wang daripada projek-projek KKLW yang telah diselewengkan, setidak-tidaknya, wang hangus itu, boleh juga sedikit dikembalikan kepada rakyat.

Kalau tindakan mereka ini berlaku di Amerika atau Australia, sudah tentu, mereka ini akan disaman oleh rakyat, kerana menipu. Di Amerika dan Australia, menafikan orang ramai dengan cerita betul adalah tindakan menipu, dan boleh dihukum penjara.
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook