Latest News

Saturday 2 December 2017

MA63- Tiada Istilah Di “Review”

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) kata musa aman... Oleh FB Edward Stephen Edward Stephen (screenshot)

Mana ada istilah satu Perjanjian yang sudah dimeterai diriview. Yang ada, adalah melihat isi kandungan perjanjian itu. Sesuatu perjanjian yang telah dimateri tidak boleh diubah atau ditambah, akan tetapi boleh disemak, mana satu daripada perjanjian itu telah dilaksanakan atau belum dilaksanakan.



Kerana ramai sangat bercakap berkaitan dengan kewangan, maka jalan paling baik untuk mengetahui, apa kah Persekutuan telah terlebih ambil atau terlebih beri, maka perlu dibuat satu laporan kewangan yang mengandundi DEBIT dan Kredit, sejak penubuhan Malaysia. Melalui DEBIT dan KREDIT itu akan diketahui, apa kah Persekutuan terlebih ambil atau terlebih bagi. Sebab itu, Perdana Menteri menyatakan semasa merasmikan kongres PBS ke-32, menyatakan dengan jelas, jika Persekutuan terlebih ambil, maka akan dipulangkan dengan serta merta, namun jika terlebih bagi, bagaimana pula?

DR Jeffery cuba mengelirukan rakyat dengan istilah review, sedangkan jelas sesuatu perjanjian tidak boleh direview, sebab itu Ketua Menteri Sabah menjelaskan, bahawa tiada review, melainkan, melihat isi kandungan perjanjian itu, mana butiran yang belum dilaksana.

MA63, tidak boleh direview, melainkan, melaksanakan apa adanya dalam perjanjian itu.
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook