Latest News

Sunday 3 December 2017

Parti Warisan Dipimpin Pemimpin Rasuah

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) Semakin pemimpin WARISAN di fitnah semakin ramai penyokong... Oleh FB Mike Lius (screenshot)

Majoriti rakyat Sabah benci rasuah. Bagaimana pula parti dipimpin perasuah mendapat sambutan? Oleh kerana penyokong warisan itu (Mike lius) masih dalam gua, maka dia tidak tahu bahawa rakyat Sabah bukan sahaja tidak menyokong parti yang disokong, malahan akan dikebumikan pada PRU-14.


Tiada satu calon pemimpin itu akan menang pada PRU akan datang. Shafie dan Jaujan menang kerana Umno, Darell menang kerana PKR dan Junz menang kerana DAP.

Tiada asas calon-calon parti Warisan akan disokong rakyat. Kalau rakyat Sabah mahu masuk liang lahad, maka sokonglah parti Warisan.

Bagaimana pemimpin perasuah boleh memimpin negeri? seseorang pemimpin yang tidak amanah, selamanya tidak amanah.

Sebenarnya, hanya para pemimpin parti itu yang syiok sendiri, kononnya mendapat sokongan, sedangkan faktanya, tidak. 

Mereka yang menyokong parti itu, sebenar penyokong parti pembangkang yang sedia ada, ertinya, jika parti warisan tidak wujudpun, mereka itu sudah sedia sebagai penyokong pembangkang.

Penyokong Bn, tetap sebagai penyokong Bn, dan parti seperti warisan, jauh sekali mendapat sokongan penyokong Bn. Sebagai bukti, walaupun Shafie keluar Umno sebagai Naib Presiden Umno, tiada pemimpin yang ikut jejak beliau, termasuk adik beliau sendiri, Datuk Yusof Apdal. Bagaimana membuktikan Shafie ada sokongan? sedangkan adik sendiripun tidak ikut. Terlalu bodohlah pengguna facebook itu mengatakan, bahawa parti yang dia sokong mendapat sokongan.
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook