Latest News

Monday 11 December 2017

Rumah Setinggan : Siapa Punca ?

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) Nilah hasil umnobn selama lebih 20 thn di sabah.. Oleh FB Kibot Navara (screenshot)

Penghapusan rumah setinggan merupakan salah satu pendekatan Bn yang ditunjangi UMNO bagi mensifarkan PATI di Sabah. Rumah setinggan seumpama ini, adalah koloni PATI, dan biasanya koloni seumpama ini terdapat di kawasan bandar seperti Kota Kinabalu, Tawau dan Sandakan. 


Koloni rumah setinggan, adalah punca PATI di Sabah, kerana kebanyakan mereka suka duduk di bandar, kerana peluang pekerjaan bagi mereka sebagai buruh atau penjual rokok haram.

Rumah-rumah setinggan, bukan produk mana-mana parti, melainkan ianya musuh kepada semua parti, kecuali parti Warisan Sabah, kerana para pemimpin mereka membela mereka ini, sebagai asas politik, walaupun penghuni rumah-rumah seumpama ini bukanlah pengundi.

Pemimpin seperti Datuk Shafie Apdal berbangga sangat bergambar dengan rumah-rumah seumpama ini, sebagai putar belit politik.

Rumah-rumah setinggan seumpama ini, kerapa dirobohkan oleh penguasa kerajaan tempatan, namun, ada juga yang belum terobohkan, kerana pemilik rumah itu adalah rakyat tempatan, yang membina rumah seumpama itu untuk tujuan disewakan kepada PATI.

Di Semporna rumah-rumah seumpama ini cukup banyak. Siapa pemimpin Semporna? melainkan Datuk Shafie Apdal Presiden parti Warisan Sabah.
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook