Latest News

Thursday, 18 January 2018

PRU-14: ANTARA PARTI BERPASUKAN ATAU PARTI BANYAK KEPALA?


1. APA yang kita Nampak, parti-parti yang melawan Bn, terlalu banyak kepala, masing-masing mengaku lebih hebat daripada yang lain, berbanding parti Bn yang ada SATU kepala.


2. Falsafah parti-parti yang melawan Bn, mengapa mereka masing-masing ada kepala, kononnya, tidak MAHU seperti kerbau dicocok hidung. Akan tetapi, disebalik anggapan itu, sebenarnya mereka itu HANYA berjuang untuk kepentingan sendiri. Mahu menggunakan rakyat untuk mencapai hasrat peribadi. Berlainan dengan Bn yang hanya satu kepala, meskipun dicap sebagai kerbau cocok hidung, apa yang penting tujuan/matlamat MEMBELA rakyat dan MEMAJUKAN negeri tercapai. 

3. Parti-parti lawan Bn, semuanya kapten dalam satu kapal, tiada lagi kelasi. Bayangkan, bagai mana kapal itu boleh sampai ke destinasi? 

4. Rakyat/pengundi Sabah, jangan terpedayah, jangan terpengaruh, atas muslihat parti-parti seperti parti Warisan Sabah, parti-parti yang bergabung dalam Gabungan Sabah (GS), selain parti Cinta Sabah (PCS), kerana mereka itu, semua pemimpin yang pernah ada kuasa dahulu, akan tetapi, bukti nyata, semasa mereka itu, ada kuasa, TIADA mercu tanda, bahawa mereka itu MEMBELA rakyat atau MEMAJUKAN negeri.

5. Para pemimpin itu TERPALIT dengan berbagai isu, malah Presiden parti Warisan Sabah sedang disiasat, malah telah ditangkap oleh SPRM, kerana skandal dana RM7.5bilion dana KKLW untuk Sabah, yang mana RM1.5bilion tidak sampai kepada rakyat kerana diselewengkan.

6. PRU-14, hanya menghitung hari. Para pemimpin parti yang melawan Bn, masuk kampung keluar kampung, ceramah sini, ceramah sana, yang membawa berbagai propaganda yang semuanya bersifat RETORIK, berbagai JANJI BULAN BINTANG, malah ada yang sanggup MENGHINA agensi kerajaan seperti RELA.

7. Rakyat/pengundi Sabah, perlu MEMILIH parti yang bekerja sebagai SATU PASUKAN, seperti Bn, kerana PRINSIP gabungan 13 parti itu, SUSAH SENANG BERSAMA RAKYAT, DUDUK SAMA RENDAH BERDIRI SAMA TINGGI dengan rakyat, selain parti yang sentiasa MENGAMALKAN, ada budi ada balas. FIKIR-FIKIRKAN LAH.
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook