Latest News

Monday 26 March 2018

MA63 MASIH DIPERTIKAIKAN OLEH PEMBANGKANG

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) Setiap kali menjelang PRU pasti MA63... Oleh FB MIke Lius (screenshot)

SELAMA 22 tahun dalam politik, Datuk Shafie Apdal tidak pernah bercakap berkaitan MA63. Individu yang bercakap berkaitan MA63 adalah Dr Jefffrey Kitingan sehinggakan ditahan oleh Tun Dr Mahathir menggunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Yang mempolitikkan MA63 adalah Dr Jeffery. Tiada pemimpin yang bercakap mengenainya. Setiap pilihanraya, mereka yang berafiliasi dengan Jeffery akan bercakap berkaitan MA63.

Oleh kerana setiap PRU, MA63 dibangkitkan, kini telah merebak termasuklah para pemimpin parti Warisan yang meniru Jeffery, maka BN masukkan dalam Manifesto untuk selesaikan isu MA63 Once for all.

Apabila Bn bertindak berkaitan MA63, maka diharapkan, tiada lagi mana-mana pihak mempolitikkan MA63.

Sebenarnya, mereka yang bercakap berkaitan MA63 adalah bermatlamat politik. Oleh kerana Bn tidak memberi respon sejak sekian lama, maka mereka mengulang-ulang isu yang sama. Untuk menutup isu MA63, maka Bn memasukkan dalam manifesto, sebagai janji yang perlu dilaksanakan selepas PRU-14.

Selama sepenggal akan dinilai semula, apa kah janji itu telah ditunaikan, kerana BN, akan menunaikan janji dalam manifesto.

Kini, janji Bn di peringkat Persekutuan 97% telah ditunaikan, manakala di peringkat Negeri Sabah, 100%.

Kerana itu, apabila MA63 dijadikan janji, maka ianya 100% bakal ditunaikan.

Penyokong parti Warisan Sabah itu, perlu bertanya kepada Datuk Shafie Apdal, mengapa hanya dalam tempoh satu tahun terkini bercakap berkaitan MA63? Mengapa tidak sebelum ini?, sama dengan penyokong parti itu, yang tiba-tiba jadi hero di laman sosial, bercakap berkaitan MA63. Tahu kah butiran dalam MA63 itu? Atau hanya ikut-ikutan sahaja!!!!
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook